
en-Meghibásodás és cseregép igénylés
Az üzemeltető kérhet a szerviztől csere pénztárgépet, ha a sajátja elromlik.
Az üzemeltetőnek úgynevezett bejelentési kötelezettsége van a szerviz felé, ezzel rögzítve a hiba tényét és egyúttal mentesül a gépi nyugtaadás kötelezettsége alól. A szerviz rögzíti a hibát és felkészül a javításra, erre a folyamatra a szerviznek 5 napja van.
Magára a javításra a szerviznek illetve a forgalmazónak 15 napja van, ha ezt az időtartamot túllépi a javítás folyamata, akkor kell csere pénztárgépet kérni. A cseregép kihelyezésére 8 napja van a szerviznek illetve a forgalmazónak.
Azt viszont kevesen tudják, hogy ezt az üzemeltető feladata jelezni a szerviz és ezáltal a forgalmazó felé, hogy cseregépet szeretne használni a javítás idejére, nem pedig a szervizé. Ha ez elmarad, a szerviz nem vonható felelősségre egy esetleges NAV büntetés miatt.
Ezekről két bekezdés is van a vonatkozó kormányrendeletben.
1. 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet 1§ 3. pont 2. bekezdés - 15 napos hibabejelentési kötelezettség
"A bekezdés szerinti mentesülés csak az érintett pénzátvételi helyen és a pénztárgép meghibásodása esetén a meghibásodás bekövetkeztétől a pénztárgép megjavításáig vagy a cseregép biztosításáig, illetve a meghibásodott pénztárgép helyett üzembe helyezett pénztárgép üzembe helyezéséig, de legfeljebb a meghibásodás napjától számított 15. napig."
2. 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet 42§ 1. pont - kérelemtől számítva 8 nap
"Az üzemeltető kérésére a forgalmazó köteles a bejelentéstől számított 8 napon belül cserepénztárgépet biztosítani a javítás idejére."